Ile to wszystko kosztuje?
W Motion Pikczer bazową kwotą od której zaczynamy produkcję i postprodukcję klipów jest 6,500 zł. Zwykle koszt produkcji uzależniony jest od scenariusza i jeśli pre-produkcję klipu zostawiasz nam, tak właśnie jest. Co w sytuacji jeśli mamy już koncept, a budżet, którym dysponujesz nie jest wystarczający na pokrycie wszystkich związanych z nim kosztów?
W tych widełkach cenowych powstały między innymi klipy dla Kamila Juszczyka oraz Vincenta. Zarówno Kamil, jak i Vincent większość organizacyjnych spraw wzięli na siebie. Dla obu wokalistów było to pierwsze doświadczenie pracy na planie.
Kamil zgłosił się do nas ze swoim pomysłem na klip. Na wstępnie zaznaczył jaką kwotą dysponuje. Koncept, który nam przedstawił zakładał angaż kilku osób, ciekawe stylizacje, rekwizyty, czyli cała masa kosztów, z którymi ciężko zmierzyć się młodym artystom. Nawet jeśli Twój budżet nie pozwala na pewne rozwiązania, nie zakładaj porażki. Przeanalizowaliśmy pomysł, podrasowaliśmy go w kilku szczegółach. Podzieliliśmy się obowiązkami produkcyjnymi i wyznaczyliśmy datę nagrań. Kamil odpowiedzialny był za organizacje osób, stylizacji i rekwizytów.
Nam udało się znaleźć fajną, cenowo osiągalną lokacje. W dniu nagrań na planie pojawiliśmy się dużo wcześniej. Potrzebowaliśmy chwili aby w pustym domku działkowym, zbudować nostalgiczną atmosferę, dziecięcego domku na drzewie. Chcieliśmy aby aktorzy od razu mogli wczuć się w klimat. Kamil jechał do nas aż z Krakowa, po drodze złapał gumę. Obawialiśmy się dużego poślizgu czasowego, jednak nieocenioną pomocą okazali się aktorzy – znajomi Kamila. Praca na planie była przyjemnością, szybko nadrobiliśmy stracony czas.
Nie bój się współpracy ze znajomych, nawet jeśli nie mają filmowego doświadczenia. Kamil płynnie wszedł w rolę producenta, dzięki temu część budżetu udało się przeznaczyć na dodatkowe światła, które wzbogacają klip i potęgują efekt beztroski bohaterów, którzy uciekają od cyfrowego świata.
To był mój pierwszy teledysk i chciałem go nakręcić profesjonalnie. Znalazłem w internecie ekipę Motion Pikczer. Opowiedziałem im o swoim pomyśle, zrobiliśmy burzę mózgów i po ustaleniu budżetu, zaproponowali swoją wizję. Wszystko wyszło ponad moje oczekiwania. Magia na planie udzieliła się nam wszystkim, co przełożyło się na efekt końcowy. Dodatkowo trudno o lepszą współpracę, kiedy wszystkie terminy zostały dotrzymane.
Dla mnie najważniejsza w teledysku jest spójność obrazu z muzyką. Szukając ekipy filmowej, przeglądałem teledyski pod kątem tej spójności. Wszystkie klipy Motion Pikczer są kręcone z dużym wyczuciem i mają klimat odpowiedni dla każdej z piosenek.
KAMIL JUSZCZYK
Z Vincentem poznaliśmy się przez MajLo. MajLo całą swoją twórczą energię zainwestował w własną wytwórnię muzyczną Seagull Ross. Awakening to pierwszy kawałek, który wyszedł spod jego skrzydeł. Niedługo po publikacji klipu utwór trafił na listę przebojów Trójki, a to niemały sukces dla młodego artysty.
Vincent sam finansował nagranie klipu, dysponował skromnym budżetem, jednak zależało mu na bardzo wysokiej jakości obrazu. Pierwsze wrażenie jest tylko jedno, dobra muzyka, musi mieć równie dobrą oprawę. Chcieliśmy nagrać klip, który wizualnie utrzyma wysoki poziom, dlatego przekonaliśmychłopaków do wypożyczenia kilku rzeczy m.in. obiektywów anamorficznych.
Klip nagraliśmy w jeden upalny dzień, wystąpiła w nim znajoma wokalisty. Z naszej strony prócz klipu, który w naszych oczach nie zestarzał się nawet odrobinę, zyskaliśmy survivalowe skille stawiania slidera na piaszczystym podłożu, następnie odpiaszczenia całego wypożyczonego sprzętu.
Nasze zaangażowanie przyniosło rezultaty. Bardzo dobry odbiór utworu przez publiczność, liczba wyświetleń na YouTubie i wyróżnienie klipu przez odbywający się corocznie London Music Video Festival, przyznający nagrody teledyskom z całego świata.
Chęć współpracy z Motion Pikczer była uzasadniona – zwróciliśmy uwagę na podejście tej ekipy do eksponowania piękna w detalach. Zaangażowanie i pasję do wizualnego przekazu było można odczuć przy produkcji ‚Awakening’. Na planie panowała bardzo twórcza atmosfera, która w dużym stopniu wpłynęła na efekt końcowy, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni!
MAJLO, SEAGULL ROSS
W tym budżecie masz najbardziej komfortową sytuację. Przygotowujemy scenariusz, wybieramy aktorów, cała produkcja leży po naszej stronie. Mamy też już pole manewru z miejscami i kreacją. Wszystkie etapy konsultujemy z Tobą, nie musisz się martwić o terminy, angaż znajomych, wszystko pozostaje w naszych rękach. Tak powstały klipy m.in dla Oready i zespołu Lor.
Z Oreadą prace nad klipem rozpoczęliśmy pół roku przed nagraniami. Zbudowanie scenariusza było poprzedzone kilkoma spotkaniami i wspólnym oglądaniu masy klipów. Zespół nie miał pomysłu na klip, byli otwarci na wszelkie propozycje od nas. Zaproponowaliśmy scenariusz, który przydał do gustu zespołowi. Do organizacji planu przeszliśmy praktycznie bez uwag. Od pierwszego spotkania wiedzieliśmy jaką kwotę zespół chce przeznaczyć na realizację. Po rzetelnej wycenie scenariusza, udało się zamknąć budżet jakim dysponował zespół.
Przeprowadziliśmy casting na aktorów, wybraliśmy nasze typy, które zespół zaakceptował. Zaangażowaliśmy wizażystkę, która zaproponowała wokalistce projekty makijaży.
Dzień przed nagraniami zespół zbudował scenę w szczerym polu. My zajęliśmy się scenografią w domu. Nagrania trwały jeden dzień zdjęciowy, na teledyskowy koncert przyjechali prawdziwi fani zespołu.
Czy zespół był zadowolony z efektu? Kilka miesięcy po tym planie nagraliśmy wspólnie kolejny klip.
Motion Pikczer to nie firma, tylko wspaniali ludzie, którzy budują niezwykłą atmosferę już w momencie pierwszego kontaktu. Z nimi nie ma rzeczy niemożliwych, bo znajdą wyjście z każdej sytuacji. Kreatywność, profesjonalizm, punktualność, dbanie o szczegóły, poczucie humoru, pozytywne nastawienie i umiejętność wykorzystywania tego, co przynosi nam chwila – to cechy, dzięki którym prace nad naszym pierwszym teledyskiem były przyjemnością pozbawioną stresu i obaw. Byliśmy w dobrych rękach i od początku o nic się nie martwiliśmy, bo wiedzieliśmy, że razem damy radę. Dzień na planie był dla nas niezwykłą przyjemną przygodą, którą chce się powtórzyć!
KASIA BIESAGA, OREADA
To jeden z ulubionych klipów Motion Pikczer, należący do starszego pokolenia naszych realizacji. Jednocześnie drugi klip, który nagraliśmy dla zespołu Lor, także estetycznie rozumieliśmy się bez słów. (Łącznie zrealizowaliśmy 4 teledyski dla LOR).
Wiedzieliśmy bardzo dobrze na jakim efekcie nam zależy. Surowy, minimalistyczny obrazek pełen liryzmu i wrażliwości. Obraz miał oddawać uczucie pustki i izolacji bohaterów. Kilka dni zajęło nam odnalezienie odpowiedniego miejsca. Scenariusz wymagał od nas ujęć w różnych porach dnia w oddalonych od siebie lokacjach. Harmonogram podzieliliśmy na dwa dni zdjęciowe. Przeprowadziliśmy casting na aktorów, stworzyliśmy moodboard stylizacji zespołu.
Załadowani sprzętem po brzegi pojechaliśmy do Sasina, gdzie wspólnie z dziewczynami z zespołu Lor stworzyliśmy klip do utworu Keaton.
Dlaczego powinniście zaufać
właśnie nam?
Produkcja klipu nie kończy się na pracy na planie. Pełni energii i wrażeń z nagrań, siadamy w montażowni. Emocje szybko uciekają, więc staramy się wiernie oddać je w procesie montażu. Postprodukcja i kolor korekcja trwa do 10 dni roboczych. Jeśli terminy depczą Ci po piętach, jesteśmy w stanie skrócić montaż i oddać Ci zmontowany klip w ustalonym terminie.
Po akcepcji klipu, montujemy teaser, robimy stopklatki, wszystko abyś miał jak najwięcej materiałów do promocji swojej muzyki.
Tak jak wiele zespołów po jakimś czasie funkcjonowania na rynku muzycznym, my także jesteśmy firmą. Posługujemy się kwotami netto, więc jeśli liczysz na fakturę musisz pamiętać o doliczeniu 23% VAT-u do założonego budżetu.
Zapytaj o ofertę – to nic nie kosztuje.
Zadzwoń do nas.
To najszybszy sposób :)
tel: 533 438 894
tel: 663 751 158
Zaczep na czacie!
Kliknij na ikonę Messenger
w prawym dolnym rogu ekranu.