OD KUCHNI: Famed - Lampy nie dla filmowców

Film reklamowy

OD KUCHNI: Famed – Lampy nie dla filmowców | Film reklamowy

OD KUCHNI: Famed – Lampy nie dla filmowców | Film reklamowy

cover

Jednym z naszych ostatnich projektów była produkcja filmu reklamowego dla firmy Famed z Łodzi. Dziś podzielę się z Wami krótkim opisem zza kulis. Naszym zadaniem było zaprezentowanie nowych produktów klienta (lampy medyczne) z zaakcentowaniem na nowoczesne rozwiązania i długą tradycję marki. Na samo kręcenie zaplanowaliśmy dwa dni zdjęciowe. Jeden w zaaranżowanym studio u klienta. Wykorzystaliśmy szerokie, szare tło fotograficzne i nasze lampy LED. Drugi, wyjazdowy do Szpitala w Opocznie. Tam mieliśmy okazję nagrać produkty, które na codzień są w użyciu. Co ciekawe, lampy nie pierwszy raz były przed kamerą. Grały już swoją rolę na planie filmu „Bogowie” Łukasza Palkowskiego.

a63ec200-1b85-497f-a128-4bd3afe3c7f1

Całość filmu została nagrana na Canonie C100 w C-logu. To dało nam bardzo duże pole manewru podczas postprodukcji. Do dziś zaskakuję mnie jak bardzo skompresowany materiał AVCHD nie ustępuję plikom RAW – Cinema DNG.Materiał staram się naświetlać według zasady ETTR (Expose To The Right). Polega to na ustawieniu jak najjaśniejszej ekspozycji uważając oczywiście na przepalenia. Następnie podczas korekcji „ściemniamy” obraz otrzymując o wiele wyższą jakość, niż gdybyśmy wyciągali detale z cieni. Weszło mi to w krew podczas nagrywania w RAW i na potrzeby naszych produkcji sprawdza się to rewelacyjnie.

33

Chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat. Zwłaszcza, że robię to zupełnie przeciwnie wszystkim poradnikom naświetlania C-Loga z Canonów. Poniżej parę przykładów przed i po korekcji barwnej.

11

22

33-2

W tym filmie postawiliśmy na napisy w technice Motion Tracking. Wszystkie efekty były przygotowane w Apple Motion a sam montaż filmu odbył się w naszym ulubionym Final Cut Pro X.

11102971_908437355845160_3891560788462048681_o

W tym momencie muszę napisać słowo o naszym nowym obiektywie Canon 100mm L ( Tutaj znajdziecie moje pierwsze wrażenia ). Bardzo żałowałem, że nie miałem go podczas zdjęć samych produktów ( obiektyw został kupiony parę dni później). Używaliśmy wtedy 50mm 1.4 Canona i Sigmy 18-35mm. Udało nam się wykonać sporo zbliżeń, ale najczęściej kończyliśmy na granicznym zakresie ostrości obiektywów. Pierwsze ujęcia w filmie zostały nagrane przy użyciu naszej setki. Zbliżenia takie jak to poniżej nie były by możliwe bez tego szkła.

5

Jestem kompletnie zdziwiony jak często używam tego obiektywu. Nigdy nie przepadałem za plastyką dłuższych ogniskowych. Może właśnie przez dużą odległość ostrzenia? Dziś jest to obiektyw, który na stałe ma swoje specjalne miejsce w plecaku. Film został bardzo dobrze przyjęty przez klienta. A to dla nas najważniejszy wyraz uznania.

Miłego oglądania :)

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=pfWFrOa0VE0]

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, chętnie odpowiem w komentarzach.

pgpelkurgpvpllk
Poznaj Motion Pikczer

 

 

Michał Liszcz
Uwielbiam czarną kawę i minimalizm. Design Dieter'a Rams'a i seriale Netflixa. Moją pasją i sposobem na życie jest tworzenie filmów reklamowych i teledysków. Z chęcią opowiem tu o wszystkim po trochu.